اخبار, حافظه, فلش مموری

تعمیر فلش مموری

تعمیر فلش مموری

فلش مموری مشکلات عدیده ای دارد که گاهی رفع آنها باعث مشکل از دست دادن فایل ها می شود. مثلا حتما برایتان پیش آمده است که فلش مموری شما ویروسی شده باشد، یا به دلیل مشکلات نرم افزاری نتوانید به محتویات فلش مموری دسترسی پیدا کنید. یا موارد متعددی برای شما پیش آمده که فلش مموری شما و یا دیگر دوستان از کار افتاده باشد و تصور کنید که سوخته و غیر قابل استفاده شده در صورتیکه اگر خوش شانس باشید ، براحتی قابل تعمیر خواهد بود. گاهی هم فلش مموری شما به درستی عمل نمی کند و هنگام فرمت آن نیز ویندوز به شما پیغام خطا می دهد. ما در این مطلب نیکتال قصد داریم به شیوه ای مختصر توضیحاتی به شما ارائه دهیم که بتوانید از پس رفع هر یک از این مشکلات برآیید.

مشکلات عمومی فلش مموری:

اگر فلش شما ویروسی شده یا به دلیل مشکلات نرم افزاری نمیتوانید به محتویات درون آن دسترسی پیدا کنید، نرم افزار USBFix  گزینه مناسبی است. این نرم افزار یک آنتی ویروس و ابزار تعمیر مخصوص حافظه های USB است که امکانات زیادی را در اختیارتان قرار میدهد.

در مقاله ویروس فلش مموری چیست؟ همه چیز را درباره ویروس ها و چگونگی رفع آنها توضیح داده ایم.

بعضی از ویروس های کامپیوتری از نوع تکثیر شونده اتوماتیک هستند که به محض اینکه وسیله ای را به درگاه USB متصل کنید آن را آلوده میکند. در این صورت حتی اگر سیستم عامل کامپیوتر خود را نیز عوض کنید فایده ای نخواهد داشت و ویروس همچنان در فلش مموری یا هارد اکسترنال باقی خواهد ماند. در این موارد، USBFix به کمک شما خواهد آمد.

روش اول:

نرم افزار USBFix میتواند این قبیل آلودگی ها را شناسایی کرده و از بین ببرد و از حافظه USB شما (فلش مموری یا هارد اکسترنال) محافظت کند. این نرم افزار توانایی رفع سایر مشکلات فلش مموری را نیز دارد. (مشکلاتی از قبیل عدم دسترسی به فایل ها، شناسایی نشدن فلش مموری، عدم امکان رایت اطلاعات روی حافظه، مشکلات فرمت نشدن، و…) اگر به دنبال یک نرم افزار تعمیر فلش مموری هستید که قابلیت های یک آنتی ویروس کوچک و ساده را نیز داشته باشد، USBFix گزینه مناسبی خواهد بود.

روش دوم:

یک روش دیگر تعمیر فلش به این صورت است که اگرسیستم شما بعد از اتصال فلش مموری معیوب ، متوجه اتصال آن به سیستم بشود ( صدای اتصال وسیله USB) ، یا نشان دادن آیکن فلش در ویندوز و یا نشان دادن فلش در Device Manage به احتمال زیاد قابل تعمیر خواهد بود . شما میتوانید طبق روش زیر عمل کنید و در اکثر موارد حیات را به فلش خود برگردانید :

1- ابتدا باید مدل کنترلر فلش خود را فارغ از اینکه فلش مموری شما چه مارک یا مدلی هست ، پیدا کنید که برای این منظور از برنامه رایگان Chip easy استفاده میکنیم :

https://gpak.ir/share/ChipEasy1.5.6.6.exe

(رمز برنامه gpak.ir می باشد )

بعد از اجرا کردن برنامه از قسمت فوقانی برنامه فلش مورد نظر خود را انتخاب میکنیم و در قسمت پایین برنامه بعد از مکث کوتاهی اطلاعات مربوط به کنترلر فلش ما نمایش داده میشود .

تعمیر فلش مموری

تعمیر فلش مموری

2- اکنون مراحل زیر را انجام دهید:

حال با توجه به مدل کنترلر فلش ، برنامه مخصوص آن را از لیست زیر انتخاب میکنیم و توسط برنامه اقدام به تعمیر فلش میکنیم .باید به این نکته توجه داشته باشید که ممکن است نگارشی از برنامه قادر به شناسایی یا تعمیر فلش شما نباشد ، پس نا امید نباشید و نگارشهای دیگر آن را امتحان کنید (این نکته را بسیار مهم و جدی بگیرید ). هنگام اجرا کردن برنامه باید دنبال گزینه Update یا Refresh ویا  Scan USB بگردید و آنرا انتخاب کنید تا برنامه  جستجو در پورتهای USB  سیستم شما  را آغاز کند و درصورتیکه فلش مربوطه را شناسایی کرد در صفحه خود آن را نمایش میدهد .

حال گزینه Start را انتخاب کنید و منتظر بمانید تا پروسه فرمت کردن و تعمیر فلش شما  بپایان برسد . جهت عملکرد بهتر ابزارها آنها را درحالت Run As Administrator و  Windows XP Compatible اجرا کنید . اما درصورتیکه فلش مموری شما به درستی عمل نمی کند و هنگام فرمت آن نیز ویندوز به شما پیغام خطا می دهد، می توانید به کمک نرم افزار کم حجم و رایگان mUSBfixer بدون مشکل آنرا فرمت و تعمیر کنید و دوباره فلش مموری خراب خود را زنده کنید. علاوه براین mUSBfixer می تواند ویروس اتوران و بدافزارهای روی فلش مموری خراب شما را از بین ببرد. این نرم‌افزار ابزار بی‌نظیری برای رفع مشکلات حافظه فلش شما خواهد بود.

تعمیر فلش مموری

تعمیر فلش مموری

ویژگی‌های نرم‌افزار mUSBfixer:

  • امکان پاکسازی Shorcut virus و اتوراناز روی فلش مموری و ریکاوری آن.
  • بدون نیاز به نصب.
  • امکان فرمت فلش مموری‌هایی که به‌صورت محافظت شده هستند.
  • برطرف کردن مشکل عدم شناسایی مموری توسط سیستم.
بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به محتوا
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها