اخبار, اسپیکر

چرا اسپیکر من کار نمی کند؟

خرابی اسپیکر

اگر اسپیکر با مشکلی مواجه شده باشد به راحتی با شنیدن ناهنجار بودن صدا در آن می توان متوجه آن شد. بعد از آن که فهمیدیم مشکل از کجاست باید به بررسی و عیب یابی آن بپردازیم. ممکن است قسمت های برد داخلی آن با مشکل و خرابی روبرو شده باشند. مثلا خازن سوخته باشد و یا آی سی (IC) های آن به درستی کار نکنند و خراب شده باشند. وجود ایراد در  ورودی های سیگنال الکتریکی یا پاره شدن پرده  Cone و بسیاری موارد دیگر که می تواند کارکرد اسپیکر را با مشکل مواجه کند. در این مقاله نیکتال با ما همراه باشید تا به سوال رایج “چرا اسپیکر من کار نمی کند؟” از سوی کاربران پاسخ دهیم.

آسیب رطوبت و بخار برای اسپیکر:

علاقه داشتن به موسیقی هنگام شنا، آب تنی، کنار دریا یا رودخانه و حین آب بازی یکی از بهترین حس‌ های دنیاست که لحظاتی به یاد ماندنی را برای هر فردی فراهم می‌کند. ولی اگر اسپیکر شارژی ما در برابر آب و رطوبت مقاومت نداشته باشد، این لذت به خسارت جدی اسپیکر بلوتوثی و هزینه‌های بالا برای ما منتهی می شود.

آب و رطوبت باعث از کار افتادگی قطعات داخلی اسپیکر می‌شود. چون بخشی از این قطعات نسبت به آب حساس هستند و در صورت مرطوب شدن کاملا از کار می‌افتند. مثلا  صفحه‌ای که قطعات اصلی اسپیکر روی آن نصب شده است، جنسی همانند کاغذ دارد که در صورت مرطوب شدن بافت آن کاملا آسیب می‌بیند.

هشدار خرابی باتری اسپیکر:

اگر فکرمی کنید باتری اسپیکر بلوتوث خود خراب شده است، اما مطمئن نیستید چند علامت برای آن وجود دارد. این علائم شامل:

  • دیر شارژ شدن
  • تموم شدن سریع شارژ
  • هنگ کردن اسپیکر
  • خاموش شدن اسپیکر در هنگام پخش با صدای زیاد

تمامی لوازم مصرفی الکترونیکی دارای عمر مفیدی هستند و بعد از استفاده طولانی مدت باتری این دستگاه‌ ها قابلیت برق ‌رسانی قبلی را نخواهند داشت.

از کار افتادگی اسپیکر در اثر ضربه:

از دیگر عوامل خرابی اسپیکر سهل‌ انگاری در استفاده از اسپیکرهای شارژی است که مهم‌ترین عامل آسیب دیدن این اسپیکرها است! بلندگوهای وایرلس همانند هر دستگاه دیگری، نسبت به ضربه حساس هستند. افتادن از ارتفاع، برخورد محکم با اجسام، تکان‌های شدید و افتادن جسم سنگین روی اسپیکر از رایج‌ترین دلایل آسیب دیدگی این اسپیکرهای بلوتوثی به شمار می‌آید.

 اگر کاربران اسپیکر خود را در محل امن و دور از دسترس کودکان قرار دهند، یا هنگام استفاده از آن حساسیت‌ های بلندگو را در نظر بگیرند، باعث افزایش عمر مفید کارکرد آن می‌شوند. این ایراد اغلب با صداهای اضافه حین پخش موزیک، نظیر خش خش و کاهش کیفیت صدای خروجی خود را نشان می‌دهد. البته گاهی نیز با تکان دادن اسپیکر ممکن است صداهای اضافه‌ای شنیده شود.

بنابراین با کمی دقت در کیفیت صدای خروجی و بررسی شرایط عمومی اسپیکر بی سیم، می‌توان این مورد را چک کرد. اما برای بررسی و تشخیص دقیق ایراد دستگاه و تعمیر اسپیکر شارژی بهترین انتخاب، کمک گرفتن از متخصصان این حوزه است.

خرابی اسپیکر

خرابی اسپیکر

آسیب دیدن بلندگوهای اسپیکر:

ایراد  دیگری که به اسپیکرهای همراه وارد است، حساس بودن بلندگوهای آن است. با خرابی بلندگو، کیفیت صدا افت پیدا کرده و نویز موجود در صدا آزاردهنده خواهد بود.

نکات مهم در خرابی اسپیکر:

  1. از اعمال هرگونه ضربه به اسپیکر خودداری کنید.
  2. مدت زمان طولانی صدا را بر روی آخرین رنج ( حداکثر صدا ) تنظیم نکنید.

در نهایت می توانید با رعایت کردن موارد بالا، مدت بیشتری از اسپیکر خود استفاده کنید و احتمال بروز خرابی را در آنها کاهش دهید. در این مقاله سعی کردیم پاسخ جامعی به سوال “چرا اسپیکر من کار نمی کند؟” بدهیم. در صورتی که برای اسپیکر مشکلی پیش آمد، حتما آن را به یک مرکز تخصصی برده و برای تعمیر اقدام نمایید.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به محتوا
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها