اخبار, پاوربانک, لوازم جانبی

چرا پاوربانک شارژ نمی شود؟

چرا پاوربانک شارژ نمی شود؟

بعد از مدتی (چند ماه تا چند سال) ممکن است با این سوال مواجه شوید که چرا پاوربانک شارژ نمی شود؟ که می‌تواند به دلیل یکی از موارد زیر باشد.

1- عمر باتری:

با اینکه فناوری باطری همیشه رو به بهبود بوده است اما حتی جدیدترین و بهترین مدل‌های آن نیز بالاخره روزی از کار می‌افتد یا به اصطلاح می‌میرد! به خصوص باتری‌هایی که به صورت مکرر و نامنظم، مانند باطری پاور بانک و اسمارت فون، شارژ و تخلیه می‌شوند. اگر بیش از دو یا سه سال است که پاور بانک خود را دارید و اغلب از آن استفاده می‌کنید، ممکن است باتری‌های آن دچار فرسودگی شده باشد. تعداد دفعات شارژ پاور بانک (از نظر چرخه عمر) در مدل‌های مختلف متفاوت است و نمی‌توان عدد دقیقی برای آن ذکر کرد.

2- تعویض کابل شارژر پاور بانک:

گاهی اوقات شارژر همراه هیچ مشکلی ندارد و صحیح و سالم کار می کند اما شارژ نشدنش را دلیل خرابی آن می پنداریم. در صورتی که ممکن است مشکل از کابل شارژر پاور بانک باشد. بهترین کار این است که در اولین مرحله از یک کابل دیگر برای شارژ کردن پاور بانک استفاده کنید تا متوجه شوید مشکل از سیم شارژر است یا خود شارژر همراه! اگر فکر می کنید کابل شارژتان آسیب دیده است، می توانید با مراجعه به صفحه خرید کابل شارژر، یکی از بهترین کابل ها را تهیه کنید.

استفاده نادرست: در این مورد باید با خود صادق باشید. در طی مدت استفاده از پاور بانک چند بار روی زمین افتاده است؟ آب یا چای روی آن نریخته‌اید؟ چه چیزهایی روی آن گذاشته‌اید؟ به کابل پاور بانک آسیب نزده‌اید؟ اگر از پاور بانک خود حین حرکت و جابه‌جایی استفاده می‌کنید احتمالا تا به حال به آن ضربه وارد شده است که بالاخره به مرور زمان می‌تواند موجب کاهش عملکرد آن شود. بدین ترتیب استفاده درست نقش مهمی در طول عمر و حفظ بهتر راندمان پاور بانک می‌تواند داشته باشد.

3- استفاده از آداپتور مناسب پاور بانک، احتمال سوم برای شارژ نشدن پاور بانک:

برخی از افراد بدون توجه به ولتاژ نوشته شده رو آداپتور شارژر پاور بانک، از هر سری شارژر دیگری استفاده می کنند. همیشه توصیه می شود برای شارژ کردن پاور بانک از آداپتور متناسب با ولتاژ ورودی پاور بانک استفاده شود اما گاهی این مسئله فراموش می شود. بعد از تعویض کابل شارژ، حالا از یک سری شارژر دیگر برای شارژ کردن پاور بانک استفاده کنید.

نقص ساخت: اگر پاور بانک شما اساسا نو است و آسیبی به آن از نظر ضربه و افتادن روی زمین و ریختن مایعات روی آن وارد نشده است و به درستی کار نمی‌کند، ممکن است دارای یک نقص در ساخت باشد. در این صورت اگر دستگاه گارانتی دارد حتما آن را به شرکت گارانتی کننده ارسال کرده و از باز کردن و دستکاری آن خودداری کنید. هر چند این موضوع در برندهای معتبر زیاد اتفاق نمی‌افتد اما با توجه به قیمت بالای محصولات همیشه بهتر است از یک گارانتی معتبر استفاده کنید. به همین دلیل به هیچ عنوان خرید پاور بانک ارزان بی‌نام و نشان یا تقلبی را به شما نمی‌کنیم زیرا آسیب‌های بعدی آن برای شما بسیار گران‌تر تمام خواهد شد.

4- بررسی ثابت بودن سوکت شارژ پاور بانک:

وقتی شارژر پاور بانک در سوکت قرار دارد، یک فشار یا ضربه کافیست تا سوکت را از حالت ثابت خارج کند و دچار آسیب شود. اگر احساس می کنید که پورت شارژ پاور بانک لق میزند، احتمال دارد که مشکل شارژ نشدن پاور بانک به دلیل آسیب دیدن سوکت باشد. به همین دلیل با هزینه نه چندان بالا می توان سوکت را تعویض کرد. پاور بانک وایرلس دقیقا به همین دلیل محبوبیت بالایی دارد که در صورت خراب شدن سوکت شارژ آن می توان، از روش وایرلس استفاده کرد.

5- باد کردن باتری پاور بانک، از علائم سرما خوردگی است!

دقت کرده اید بعضی از علائم مانند شروع آب ریزش بینی یا درد و سوزش گلو سریعا هشدار سرما خوردگی را به شما می دهند؟ وقتی چنین علائمی را مشاهده می کنیم ناخودآگاه، مطمئن می شویم که سرما خوردیم و سراغ بررسی علائم دیگر مانند سر درد و گوش درد نمی رویم. چون میدانیم سرما خورده ایم و تمام شده رفته!

یادتان باشد باد کردن باتری شارژر همراه یکی از علائم دقیق خراب شدن آن و در نتیجه شارژ نشدن پاور بانک است. هر کجا حس کردید باتری پاور بانک باد کرده است، دنبال علائم دیگر مانند خراب شدن کابل شارژر یا بررسی آداپتور شارژر نباشید. زیرا علت شارژ نشدن شارژر همراه جای دیگریست!

عیب یابی پاور بانک

اکنون که در مورد نگهداری و متداول‌ترن دلایل خرابی پاور بانک و اینکه چرا پاوربانک شارژ نمی شود؟ بیشتر آگاه شدید، می‌توانیم به عیب یابی پاور بانک بپردازیم.

  • آیا دستگاهی که می‌خواهید شارژ کنید کار می‌کند؟ اگر عمدتا از پاور بانک برای شارژ یک دستگاه استفاده می‌کنید، آن را با یک دستگاه دیگر نیز تست کنید. بدین ترتیب مشخص می‌شود که اشکال از خروجی شارژر همراه است یا دستگاه مقصد در شارژ مشکلی دارد.
  • کابل‌ها را مجدد بررسی کنید: حتما کابل شارژر پاور بانک را روی یک جفت دستگاه دیگر تست کنید تا از سلامت آن اطمینان حاصل کنید.
  • سوکت‌های دستگاه چگونه است؟ سوکت USB روی پاور بانک شما باید محکم و ثابت باشد. اگر تکان می‌خورد یا در اتصال کابل به آن مشکل دارید، احتمالا آسیب دیده است. خوشبختانه تعویض سوکت‌های USB هزینه چندانی ندارد.
  • تماس با خدمات مشتریان: اگر دستگاه شما جدید و دارای گارانتی است می‌توانید از خدمات شرکت گارانتی کننده طبق ضمانتی که ارائه داده است استفاده کنید. اگر شرکت ضمانت کننده تشخیص دهد که از دستگاه به روش درستی استفاده شده و آسیب فیزیکی به آن وارد نشده است، آن را تعمیر، بهسازی یا تعویض خواهد کرد.
چرا پاوربانک شارژ نمی شود؟

چرا پاوربانک شارژ نمی شود؟

در صورت مواجه شدن با مشکل شارژ نشدن پاور بانک چه کار کنیم؟

اگر فکر می کنید همیشه مراقب شارژر همراه خود بوده اید، هیچگونه ضربه ای به آن وارد نشده، همیشه از محافظ پاور بانک استفاده می کرده اید و در مدت زمان کمی شارژر همراهتان دچار مشکل شده است، باید بدانید که احتمالات دیگری هم وجود دارد.

برخی مواقع مشکلات عجیب و غریب مانند شارژ نشدن پاور بانکی که تازه خریده اید می تواند دلیل نقص ساخت آن باشد. معمولا اجناسی که دارای گارانتی هستند و از مراکز معتبر خریداری شده اند را می توان مرجوع کرد. دلیل تاکید برای خرید لوازم جانبی گوشی از مراکز معتبر نیز همین است. اگر پاور بانکتان خیلی نو نیست و همچنین گارانتی ندارد بهتر است از یک متخصص راهنمایی بخواهید تا در عیب یابی مشکل شارژر همراه به شما کمک کند.

نگهداری از پاور بانک

در نظر داشته باشید که هر پاور بانکی سرانجام از کار می‌ایستد، اما کارهای زیادی وجود دارد که می‌توانید با انجام دادن آن‌ها طول عمر پاور بانک را افزایش دهید. در ادامه به چند روش ساده نگهداری پاور بانک می‌پردازیم:

  • اگر از پاور بانک خود به ندرت استفاده می‌کنید یا برای مدت زیادی استفاده نشده است، توصیه می‌شود که هر سه ماه یکبار آن را به طور کامل شارژ کنید. این کار از آسیب دیدن باتری ناشی از تخلیه شارژ بیش از حد جلوگیری می‌کند.
  • رنج دمای توصیه شده برای پاور بانک حین استفاده بین 0 تا 45 درجه سانتی گراد است، در حالی که دمای ایمن محیط برای نگهداری دستگاه بین 10- تا 45 درجه سلسیوس است. حتما دستگاه‌های دیجیتال نظیر شارژر همراه را در فضای خشک و با تهویه مناسب نگهداری کنید. ممکن است رنج دمای داده شده در برخی پاور بانک‌ها متفاوت باشد؛ برای اطلاع دقیق می‌توانید به دفترچه راهنمای محصول خود مراجعه کنید.
  • از افتادن و ضربه دیدن پاور بانک جلوگیری کنید. ضربات فیزیکی می‌تواند باعث آسیب دیدن اجزای برد PCBA و باتری‌ها شود.
  • زمانی که دستگاهی را با پاور بانک شارژ نمی‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم کابل را از سوکت USB جدا کنید. اتصال همیشه کابل به پورت USB پاور بانک ریسک آسیب به داخل پورت را به همراه دارد.

مبحث کامل نگهداری از پاور بانک را از پست نگهداری از پاور بانک بخوانید.

در این مطلب سعی کردیم به پرسش چرا پاوربانک شارژ نمی شود؟ پاسخ جامعی ارائه دهیم. اگر در خصوص نحوه صحیح شارژ کردن پاور بانک سوالی دارید، حتما پست پاوربانک چگونه شارژ میشود؟ را نیز از مجله الکترونیکی نیکتال بخوانید!

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به محتوا
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها