اخبار, تلویزیون, صوتی و تصویری

تلویزیون اسمارت یا هوشمند چیست؟

تلویزیون اسمارت یا هوشمند چیست؟

تلویزیون اسمارت

تلویزیون های اسمارت اولین بار توسط شرکت سامسونگ تولید شدند. سپس شرکت ال جی، فیلیپس، شارپ ، سونی، هایسنس و دیگر شرکت ها نیز تلویزیون اسمارت را تولید کردند. اسمارت بودن از ویژگی های خاصی است که در سال های اخیر مورد توجه ویژه قرار گرفته است و به صحنه ای رقابتی در میان سازندگان تبدیل شده است در حال حاضر اکثر تولید کننده های تلویزیون، تلویزیون اسمارت هم تولید می کنند. ما در این مطلب از نیکتال، قصد داریم که ابتدا به این سوال پاسخ دهیم که اصلا تلویزیون اسمارت یا هوشمند چیست؟ و چه تفاوتی با تلویزیون های معمولی دارد؟ و سپس چند مدل از بهترین تلویزیون های اسمارت موجود در بازار را خدمت شما معرفی می کنیم. پس اگر قصد خرید تلویزیون اسمارت دارید، این مطلب را از دست ندهید.

قرار گرفتن در دنیای هوشمند و همین طور نیاز افراد به این دسته از وسایل سبب می شود تلویزیون های اسمارت کاربرد بیشتری داشته باشند. با توجه به اینکه تمامی اطرافمان را گجت های هوشمند فراگرفته اند، سبک زندگی ها نیز تغییر کرده است و نیاز به لوازم هوشمند احساس خواهد شد. تلویزیون های هوشمند در برندهای مختلف با کارایی های ویژه تولید شده اند و برای کاربرانشان امکاناتی متعدد را به کار برده اند.

تلویزیون اسمارت یا معمولی

برای اولین بار موبایل های اسمارت تولید شدند و تا حدی سبک زندگی افراد را تحت تاثیر خود قرار دادند. زندگی روزمره به واسطه ی این محصولات با تغییراتی در افراد مختلف همراه بود. حمایت و استقبال از گوشی های همراه هوشمند سبب تولید تلویزیون هایی شد که پا از حد خود فراتر بردند و به قابلیت هایی مجهز شدند که دیگر نمی توان آن ها را تنها یک محصول صوتی و تصویری نامید. عمده تفاوت تلویزیون اسمارت با سایر مدل ها، امکانات اتصال در این تلویزیون هاست.

شما می توانید از طریق تلویزیون اسمارت خود به اینترنت متصل شوید و به جستجو در میان صفحات اینترنت بپردازید. امکان دسترسی به محتوای آنلاین و ویدئدوهای مختلف دنیایی از سرگرمی را در اختیارتان می گذارد و شما می توایند با جستجوی فیلم و ویدئوی مورد علاقه ی خود دورهمی شیرین و جذابی را با خانواده ی خود داشته باشید و لحظات بیشتری را با خانواده ی خود سپری نمایید. اتصالات هوشمند در این تلویزیون ها از دیگر قاتبلیت های جذاب تلویزیون اسمارت می باشد که کارایی فوق العاده ای را در اختیارتان می گذارد و سبب خلق صحنه های عالی خواهد شد و مرور خاطرات برایتان شیرین تر از همیشه خواهد بود.

تلویزیون اسمارت یا Smart TV چیست ؟

به طور کلی منظور از تلویزیون اسمارت یا Smart TV، تلویزیونی است که قادر است به اینترنت متصل شود و کاربر می تواند از شبکه اینترنت استفاده کند. تلویزیون اسمارت مانند تلفن هوشمند عمل می کند. این تلویزیون ها قادرند سرویس های مختلف اینترنتی را از طریق تلویزیون به کاربر ارائه دهند. یعنی تلویزیون هوشمند معادل یک تلویزیون معمولی با یک کامپیوتر داخلی است که سرویس های متنوعی را به کاربر ارائه می دهد.

چرا خرید تلویزیون هوشمند ضروری است؟

با پیشرفت تکنولوژی و پیچیده شدن سرویس های اینترنتی امروزه اغلب برنامه های تلویزیونی مورد نظر خود را می توانید از طریق اینترنت با کیفیت بالاتر و قابلیت های بیشتر نسبت به گیرنده های سنتی تماشا کنید. همچنین به دنیایی از فیلم ها، ویدئو ها و آهنگ ها دسترسی داشته باشید و یا در شبکه های اجتماعی فعالیت کنید. تلویزیون های هوشمند امروزی تمام امکانات فوق را به راحتی در اختیار شما قرار می دهند. به لطف استفاده از سیستم عامل های پیشرفته اندروید، تایزن، WebOS و … در تلویزیون های هوشمند، می توانید به دنیای از برنامه ها و بازی ها دسترسی داشته باشید و سرگرمی های مختلف را به تلویزیون خود بیاورید. تلویزیون دیگر فقط وسیله ای برای تماشای برنامه های یکطرفه گیرنده های تلویزیونی نیست و کاربرد آن تغییر می کند. بنابراین وجود یک تلویزیون هوشمند در هر خانه ای ضروری می باشد.

تلویزیون هوشمند سامسونگ:

این تلویزیون از سیستم عامل اختصاصی این شرکت یعنی Tizen استفاده می کند. تایزن بسیار سریع و روان اجرا می شود و به محض اتصال دستگاه های مختلف به تلویزیون آن ها را شناسایی می کند. علاوه بر این شما می توانید با کنترل این تلویزیون سایر دستگاه هایی که به آن متصل شده اند را کنترل کنید.

اسمارت تی وی LG

ال جی در تلویزیون های هوشمند خود از سیستم عامل WebOS استفاده می کند. این سیستم عامل بسیار ساده و کار کردن با آن آسان است و با کنترل خود از حرکات یا همان Gesture پشتیبانی می کند.

تلویزیون اسمارت سونی:

سیستم عامل این تلویزیون Android TV می باشد پس اگر گوشی اندرویدی دارید می توانید به راحتی به آن وصل شوید و به کمک قابلیت Google Cast می توانید محتوای گوشی اندرویدی خود را در تلویزیون سونی مشاهده کنید.

اگر هنوز در این دوراهی مانده اید که تلویزیون هوشمند بخرم یا معمولی، حتما پست  راهنمای خرید تلویزیون را بخوانید. ما در اینجا با برشمردن مهم ترین نکاتی که باید در حین خرید تلویزیون مدنظر داشته باشید، به شما کمک کرده ایم تا بهترین انتخاب را بر اساس نیاز خود داشته باشید.

چگونه اتصال هوشمند تلویزیون کا می کند؟

آیا برای استفاده از قابلیت هوشمند اتصال به اینترنت لازم است؟

بله،برای عملکرد کامل تلویزیون هوشمند در تلویزیون شما قطعا نیاز به اتصال اینترنت  دارید.که این نیز شرایطی را دارد و هر پلت فرم تلویزیون هوشمند با اتصال هر پهنای باند مناسبی کار می کند.تلویزیون های 4K نیز برنامه های رسانه ای زیاد را با دسترسی به اینترنت محتوا را ارائه می دهد که تلویزیون شما نیاز دارد تا دسترسی به اتصال به اینترنت با سرعت بالا را نیز باید داشته باشد.که این سرعت باید حداقل 15 مگابایت در ثانیه و بیشتر از 20 مگابات در ثانیه باید باشد.مرورگر های مانند نتفلیکس و یوتیوب به سادگی و ب اتصال به اینترنت ضعیف کار نمی کند به عبارت دیگر برای استفاده و لذت بردن پلتفرم های هوشمن اتصال به اینترنت به سرعت و پهنای باند بالا نیاز دارید.

فراتر از این تلویزیون هوشمند شما به طور مستقیم از طریق کابل اینترنت به اینترنت وصل خواهد شد زیرا این قابلیت اتصال همه تلویزیون های هوشمند مدرن است که به طور پیش فرض در آن ها وجود دارد.شما همچنین می توانید در بسیاری از موارد دسترسی با اتصال وای فای از طریق سیستم داخلی خود تلویزیون که در تمام تلویزیون های هوشمند قابل دسترسی است استفاده کنید.با این حال اگر یک تلویزیون هوشمند تنها از طریق وای فای به وب متصل شود قادر به پردازش محتوا در رزولوشت 4K نخواهد بود و نیاز به پهنای باند بیشتری نسبت به هر نوع شبکه است.

تلویزیون اسمارت یا هوشمند چیست؟

تلویزیون اسمارت یا هوشمند چیست؟

آیا تلویزیون های هوشمند کیفیت تصویر بهتری نیز دارند؟

لزوما خیر. وجود پردازنده های پردازش تصویر موجود در این دستگاه ها به معنای کیفیت بهتر تصویر نیست. این پردازنده ها برای پردازش استریم ها کاربرد دارند تا بتوانند کیفیت ویدیو و تصاویر را تا جای ممکن به طور کامل از طریق اینترنت دریافت و پخش کنند. اما در کل شرکت های سازنده سعی می کنند بهترین نمایشگر ها را نیز در مدل های گران قیمت تلویزیون های اسمارت خود بگنجانند.

سیستم عامل های هوشمند چه خدمات دیگری را ارائه میدهند؟

شما باید در نظر داشته باشید که تلویزیون هوشمند شما اساسا مانند سیستم عامل کامپیوتر است و به همین ترتیب چند سرویس و تکنولوژی مشابه را ارائه خواهد کرد.بنابراین،سیستم عامل های هوشمند،مرورگرهای وب،پردازش گرافیکی،سیستم عامل بازی و حتی ابزار های سازمانی شخصی مانند تقویم یا برنامه های صوتی و تصویری را ارائه می دهند.سیستم عامل های  هوشمند اغلب ابزار دیگری را پیشنهاد می کنند که مربوط به دوربین های داخلی که برخی از تلویزیون های هوشمند مجهز به این سیستم هستند که ویژگی های مانن کنترل حرکات و حتی تشخیص بیمتریک از کاربران خاص تلویزیون برای تلویزیون هوشمند ارائه می دهند.

آیا می توان تلویزیون هوشمند را هک کرد؟

در دنیای امروزه تقریبا هر وسیله الکترونیکی را می توان هک و از آن سو استفاده کرد. در لایه های زیرین سیستم عامل بسیاری از تلویزیون های هوشمند از لینوکس استفاده می شود که بسیاری از برنامه نویسان می دانند چطور می توان آن را دستکاری کرد. علاوه بر آن، قابلیت نصب نرم افزار های مختلف نیز می تواند به نوبه خود خطرناک باشد. برای همین پیشنهاد می شود از تلویزیون هوشمند خود برای انجام کارهای حساس مانند پرداخت از طریق کارت بانکی و کار های از این دست استفاده نکنید. تلویزیون های اسمارت را نیز مانند کامپیوتر ها می توان هک کرد.

سیستم عامل تلویزیون های هوشمند به طور خودکار بروزرسانی می شوند؟

در بیشتر موارد پاسخ به این سوال بله است. سیستم عامل های هوشمند تلویزیون از مارک های اصلی به روز می شوند و به طور منظم از طریق سیستم عامل یا نرم افزار بهبود یافته و در حالی که برخی از تولید کنندگان برای رفع برخی از مشکلات سیستم عامل ها و اضافه کردن باگ های جدید به سیستم عامل آن ها را یرئز رسانی می کنند و این کار تا بلند مدت ادامه خواهد داشت.علاوه بر این رقابت زیادی که در بین تولید کنندگان تلویزیون های هوشمند وجود دارد ارتقای سیستم عامل های هوشمند تلویزیون جز ملزومات است و به طور منظم در اختیار شما قرار می دهند.اگر یکی از این شرکت شروع بع افزدون برنامه ای در بروز رسانی تلویزیون کند شرکت های تولیید کننده دیگر خود را در این رقابت عقب نمی اندازند و به طور منظم بروزرسانی ها را ارائه می دهند.

آیا تلویزیون های هوشمند می توانند اطلاعات شما را جمع آوری کنند؟

متاسفانه پاسخ این سوال نیز مثبت است. شرکت های سازنده می توانند به راحتی رفتار و علاقمندی های شما را با توجه به کانال هایی که نگاه می کنید دریافت و از آن ها استفاده کنند. برخی از شرکت ها مانند ال جی اعتراف کردند که اطلاعات کاربران خود را بدون اجازه آن ها جمع آوری می کنند. جالب است بدانید که علاوه بر نرم افزار ها و شبکه ها شرکت ها می توانند محتوایی که شما از طریق DVD و سایر دستگاه های متصل به تلویزیون مشاهده کرده اید را نیز جمع آوری کنند.

چگونه می توانیم از سیستم هوشمند حرکت تلویزیون استفاده کنیم؟

سیستم های هوشمند تلویزیون بسته به مارک خاص در انواع روش های مختلف سازماندهی می شوند.برخی از سیستم عامل ها یک سری بخش را برای برنامه ها و قابلیت های مختلف نمایش می دهند د حالی که در برخی از سیستم عامل ها در پایین منو نمایش داده می شوند. بر روی برخی از سیستم عامل های هوشمند تلویزیون برای مرتب سازی  تنظیم هر گونه عملکرد سرویس و برنامه های موجود به صورت منو های دایره ای وجود دارند.البته تمام سستم عامل های هوشمند 4K سیستم جستجو را برای محتوای مرتب شده و برنامه ها و خدمات خود ارائه می دهند.

در نهایت بسیاری از تلویزیون های 4K دارای برنامه های مجهز به اتصال به تلفن های همراه هستند که برای نمایش عکس ها و ویدیوهای گوشی بر روی تلویزیون از آن استفاده می شود.
به طور اساسی سستم عامل های هوشمند از تمامی مارک های اصلی به طور طراحی شده اند که بتوان به صورت ساده آن را کنترل کرد و با جستجوی آسان از فناوری های آن استفاده کرد.

آیا تلویزیون های هوشمند آپدیت های نرم افزاری و سخت افزاری دریافت می کنند؟

این موضوع به شرکت سازنده تلویزیون و همچنین سیستم عامل مورد استفاده آن بستگی دارد. برای مثال اگر سیستم عامل Android TV گوگل باشد از طرف شرکت بروزرسانی هایی دریافت خواهید کرد اما آپدیت نرم افزار های موجود در آن وابسته به شرکت تولید کننده هر نرم افزار است. البته اگر یک شرکت قابلیتی مانند توییتر در تلویزیون های اسمارت خود اضافه کند، قطعا سایر شرکت ها نیز سعی می کنند از قافله عقب نمانند. خوشبختانه شرکت های مختلف بروزرسانی های امنیتی منظمی برای تلویزیون های هوشمند خود در نظر می گیرند. این آپدیت ها می تواند بسیار مهم و حیاتی باشد زیرا استفاده از دنیای وب نیازمند امنیت است.

 کدام یک از برنامه های تلویزوین را پیشنهاد می دهید؟

این سوالی است که شاید در ذهن خیلی از شما عزیزان باشد.همانگونه که در بالا ذکر شد،سیستم عامل های هوشمند تلویزیون به معنای واقعی کلمه هزاران متبع رسانه ای دارند.در حالی که ما اغلب صرفا بر روی خدمات رسانه مانند
Tube,Vudu,Ultrafix.Hulu Netflix,Amazon Prime,You وبسیاری دیگر از سایت ها تمرکز می کنیم.قطعا هزاران برنامه دیگر و خدمات رسانه ای وجود داند که در بیشتر سیستم عامل های هوشمند با کیفیت بالا ساخته شده اند.تلویزیون های آندروید سونی و تیزن سامسونگ و وبوس الجی می توان از این تلویزین ها باشند.این خدمان رسانه ای می تواند شامل کتابحانه های بزرگ محتوا از جمله sony pictures home entertainment و Google play و بسیار دیگری از برنامه ها باشد.

در این مقاله سعی کردیم به سوال تلویزیون اسمارت یا هوشمند چیست؟ پاسخ جامعی بدهیم. اگر قصد ورود به دنیای شگفت انگیز تلویزیون های هوشمند را دارید، حتما پست های تلویزیون 4k چیست؟ و تلویزیون 8k چیست؟ را نیز از مجله الکترونیکی نیکتال مطالعه فرمایید.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به محتوا
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها