اخبار, تلویزیون, صوتی و تصویری

راهنمای خرید تلویزیون

راهنمای خرید تلویزیون

امروزه تلویزیون ها به لحاظ کیفیت، پیشرفت چشمگیری داشته اند و از فناوری ها و امکانات مختلفی برخوردارند که ضروری است قبل از خرید تلویزیون در مورد کارایی ان ها اطلاعات داشته باشید. در هرحال اگر بخواهید که تلویزیون مناسبی را تهیه کنید باید به ‌اندازه مناسب، کیفیت تصویر و چند ویژگی اصلی و مهم دیگر دقت داشته باشید. و همچنین اطمینان حاصل کنید که تلویزیون جدید شما مجهز به اتصالات موردنیاز و ضروری باشد. ما در این راهنمای خرید تلویزیون از نیکتال، به توضیح نکات لازم خرید تلویزیون، تکنولوژی ها و معرفی بهترین برندهای تلویزیون می پردازیم و شما را در انتخاب تلویزیون مناسب یاری می کنیم.

خرید تلویزیون

ممکن است شما در فکر خرید تلویزیون مناسب باشید، با توجه به اینکه همه تلویزیون‌های سال‌هاست که دارای صفحه‌نمایش تخت هستند و همچنین با توجه به تنوع گسترده برندها و مدل های  مختلف تلویزیون در بازار شما با انتخاب های زیادی رو به رو می شوید که شاید تصمیم گیری را برایتان دشوار کند. همانطور که گفتیم تلویزیون ها از تکنولوژی ها و امکانات متفاوتی دارند که در عملکرد و کیفیت تلویزیون تاثیر زیادی دارند. برای مثال شاید اسم فناوری هایی همچون HDR ،  4K ،OLED و … را شنیده باشید که ما در ادامه به شرح کامل هر کدام می پردازیم.

ممکن است فکر کنید انتخاب و خرید یک تلویریون کار آسانی است اما دنیای تلویزیون ها روز به روز در حال پیشرفت است و حقه های بازاریابی با استفاده از بازی با کلماتی که درموردشان اطلاعی ندارید؛ تصمیم‌گیری را سخت می‌کنند پس انتخاب یک تلویزیون که هم از لحاظ کیفی و هم اقتصادی مناسب باشد نیازمند آگاهی به ویژگی های این دنیای در حال گسترش است. مطلب زیر با ۷ گام به شما کمک می کند تا مشخصاتی که برایتان اهمیت دارد را تعیین کنید و بتوانید تلویزیون مناسبی را برای کاربردها و البته بودجه‌تان انتخاب کنید. پس با ما و این راهنمای جامع درمورد خرید تلویزیون، اصطلاحات آنها و ویژگی های جدیدشان، همراه باشید.

گام اول: بودجه‌تان برای خرید تلویزیون چقدر است؟

قبل از شناخت نسل های امروز تلویزیون ها، انتخاب اندازه مناسب و همه اینها باید به بخش اقتصادی ماجرا توجه کنید.
«برند»، «سایز»، «رزولوشن تصویر» و «نوع»، مهم‌ترین عوامل تعیین‌کننده در قیمت یک تلویزیون هستند. بازه قیمت ها در این حوزه گسترده است پس دقیقا مشخص کنید چقدر قرار است هزینه کنید.

گام دوم: چه اندازه ای از تلویزیون مناسب شماست؟

مهم‌ترین نکته در تهیه تلویزیون اندازه صفحه‌نمایش است. صفحه‌های تلویزیون به‌صورت مورب اندازه‌گیری می‌شوند و از اندازه های کوچک‌ 20 اینچ تا اندازهای بزرگ‌تر 80 اینچ، متغیر هستند. البته در روند خرید و در نظر گرفتن اندازه صفحه زیاد افراط‌ و تفریط نمی‌شود و خریداران بیشتر اندازه متعارف را تهیه می‌کنند. به‌عنوان‌مثال: برای تلویزیون‌های داخل آشپزخانه یا اتاق‌خواب‌های کوچک ممکن است تلویزیون 24 تا 32 اینچ اندازه مناسب باشد، اما اگر قصد خرید تلویزیون برای نشیمن را دارید، توصیه می‌کنیم سایز بزرگ‌تر را تهیه کنید؛ تلویزیون با صفحه‌نمایش 50 تا 65 مناسب به نظر می‌رسد. و در صورتی‌ که نمایشگری برای اتاق‌های خیلی بزرگ در نظر دارید و یا خیلی دور از تلویزیون می‌نشینید اندازه های بزرگ‌تر را تهیه کنید.

البته در خصوص راهنمای خرید تلویزیون بر اساس سایز، در کل باید گفت که با اینکه قانون و قاعده خاصی برای تعیین تلویزیون با اندازه مناسب وجود ندارد ممکن است ترجیح شخصی، زاویه دید و حتی میزان بینایی بیننده در تصمیم‌گیری برای خرید تلویزیون مؤثر باشد. برخی دستورالعمل‌های کلی به شرح زیر وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

در این مبحث باید به بحث “فاصله” نشستن و اندازه صفحه توجه داشته باشد!

اگر شما بخواهید تلویزیونی full hd تهیه نمایید. نزدیک‌ترین فاصله شما تا تلویزیون باید 1.6 برابر اندازه‌گیری مورب از تلویزیون شما باشد. پس اگر شما تلویزیونی 60 اینچی دارید باید در فاصله تقریباً 2.43 سانتیمتری آن قرار بگیرید.

البته زیاد به این مساله فکر نکنید. امروزه ، بیشتر تلویزیون‌های در سایز بزرگ‌، 4K می‌باشند. و ما فکر می‌کنیم خرید یکی از آن‌ها منطقی است زیرا علاوه بر اینکه آن‌ها معمولاً گران نیستند، این تلویزیون‌ها دارای صفحه‌نمایش با وضوح بالاتر و با پیکسل‌های فشرده‌تر هستند. این بدان معنی است که با خرید و استفاده از این تلویزیون شما  به هنگام نشستن و دیدن فیلم در هر فاصله ای که باشید انگار نزدیک تر به تلویزیون نشسته اید و فاصله شما به اندازه مورب صفحه نمایش تلویزیون باشد.

گام سوم: چه صفحه نمایشی انتخاب کنید؟
(راهنمای خرید تلویزیون بر اساس کیفیت تصویر)

موضوع مهمی که در  راهنمای خرید تلویزیون باید به آن اشاره کرد، اهمیت بالای کیفیت تصویر است. اصلی‌ترین ویژگی محصولات صوتی و تصویری و مخصوصاً تلویزیون‌ها، کیفیت تصویر ارائه شده توسط آن‌هاست؛ شما می‌توانید از طریق دستگاه‌ها سایر پارامترها را تغییر دهید، مثلاً برای تقویت صدا از ساندبار و یا سینما خانگی استفاده نمایید؛ اما تصویر به تنهایی خود تمام مسئولیت را بر دوش می‌کشد بنابراین باید این ویژگی در هنگام انتخاب و خرید تلویزیون مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

حال این سؤال پیش می‌آید که چگونه می‌توان فهمید که بهترین برند تلویزیون در خلق تصویر کدام است؟ برای تعیین بهترین کیفیت تصویر لازم است ملاک‌هایی از قبیل میزان روشنایی، سطح کنتراست، زاویه دید، توانایی تولید رنگ مشکی عمیق، طیف رنگی موجود در نمایشگر و … در تلویزیون‌ها بررسی شوند. اگر بخواهیم تلویزیون‌ها را بر اساس کیفیت تصویر رده‌بندی کنیم، تلویزیون‌های سونی، ال‌جی و سامسونگ جزء بهترین برندهای تلویزیون در بازار ایران هستند.

کیفیت تصویر در تلویزیون‌های OLED ال‌جی بسیار بالا و خیره کننده است و دیدن صحنه‌های به نمایش در آمده بر روی آن‌ها شما را با شگفتی‌ها و تصاویر خارق‌العاده روبه‌رو خواهد ساخت. تلویزیون‌های سری SJ و UJ از فناوری نانوسل استفاده کرده‌اند و به همین دلیل کیفیت تصویر مطلوب را از خود نشان خواهند داد. محصولات پرچم‌دار سامسونگ، تحت نام تلویزیون‌های QLED هستند. این نسل از تلویزیون‌ها در برخی زمینه‌ها حتی با تلویزیون‌های OLED رقابت می‌کنند. تلویزیون‌های کولد سامسونگ از فناوری کوانتوم دات بهره برده‌اند که از جنبه‌هایی نسبت به تلویزیون‌های اولد برتری و از جنبه‌هایی هم از آن‌ها ضعیف‌تر عمل می‌کنند.

به طور کلی در انتخاب بهترین کیفیت تصویر باید به فاکتور‌های زیر توجه داشت:
  • کنتراست یا قابلیت نمایش دادن مشکی‌ترین رنگ ممکن
  • میزان اشباع رنگ که به صورت مستقیم تحت تاثیر میزان کنتراست است.
  • وضوح تصویر
  • طیف رنگی
  • پردازشگر ویدئو
  • میزان نوردهی
  • رزولوشن تصویر

در خصوص انتخاب صفحه نمایش باید به پنج مورد توجه اکید داشت:

۱- نوع صفحه نمایش:

این مورد همان کیفیت تصویری ست که تلویزیون شما ارائه میکند که از انواع فراگیر آن میتوان LED, QLED و OLED را نام برد. از آنجایی که تکنولوژی های قدیمی ای مانند LCD یا Plasma دیگر کاربرد ندارند همه این انواع از تکنولوژی LED بهره می برند. بیشتر تلویزیون های LED تجربه لذت‌بخشی از تماشا را به شما القا می‌کنند

 تفاوت میان تکنولوژی‌های LED، OLED یا QLED چیست؟

این عبارت‌ها با رزولوشن فرق دارند. این سه نوع تکنولوژی به نحوه به نمایش در آمدن تصاویر مربوط می‌شود.

1- تلویزیون ال ای دی – LED:

ال ای دی – مخفف Light Emitting Diode است، یعنی تصاویر با استفاده از لامپ تصاویر بسیار کوچک به نمایش گذاشته می‌شوند. این تکنولوژی برای ایجاد تصاویری با کنتراست بالا و مصرف برق کم مناسب است.

مزیت ها معایب 
نازک‌ و زیبا حساس به دما
کم مصرف قیمت بالا
داغ نمی‌کند!
راهنمای خرید تلویزیون

راهنمای خرید تلویزیون

2- تلویزیون اُ ال ای دی – OLED:

ا ال ای دی- مخفف Organic Light Emitting Diode است، یعنی تصاویر با استفاده از برخی مواد طبیعی کربنی ایجاد می‌شوند. این تکنولوژی باعث می‌شود که تولیدکنندگان بتوانند تلویزیون‌های نازک‌تری تولید کنند.

مزیت ها معایب
تصاویر بهتر گران قیمت!
پردازش تصویر سریعتر
نازک و انعطاف پذیر
3- تلویزیون کیو ال ای دی – QLED:

کیو ای ای دی – مخفف Quantum dot Light Emitting Diodes است، یعنی تصاویر توسط ذرات ریز کوآنتومی تولید می‌شوند. در این نوع تلویزیون‌ها نورو بر ساختاری کریستالی تابیده شده و تصویر به وجود می‌آید. این تکنولوژی برای افزایش روشنایی تصویر، افزایش کیفیت رنگ‌ها و اشباع تصویر بسیار مناسب است.

مزیت ها معایب
اشباع و افزایش دقت رنگ‌ها زاویه دید محدودتر
تصاویر بسیار روشن کیفیت متوسط طیف رنگ آبی
با دوام کنتراست متوسط

ویژگی تلویزیون‌ها بر اساس تکنولوژی

  • 1. تلویزیون LED:یک گزینه خوب برای تمامی تصاویر – سنگین‌تر و ضخیم‌تر در مقایسه با سایر تلویزیون‌ها
  • 2. تلویزیون OLED:تصاویر طبیعی‌تر – مناسب برای محیط‌های تاریک – نازک‌تر در مقایسه با سایر تلویزیون‌ها
  • 3. تلویزیون QLED:تصاویر زنده‌تر – مناسب برای محیط‌های روشن‌تر – در مقایسه با OLED کمی ضخیم‌تر

نکته:برندهای مختلف ممکن است فقط بر روی یک تکنولوژی تمرکز کنند. برای مثال، برند ال جی بیشتر بر روی تلویزیون‌های OLED متمرکز است.

برای آشنایی کامل تر با مبحث بسیار مهم صفحه نمایش تلویزیون، توضیحات کامل تر را در این خصوص و نیز اندازه آن میتوانید در پست انواع نمایشگر تلویزیون مطالعه فرمایید.

 ۲- دقت تصویر (Resolution):

دومین موردی که در انتخاب صفحه نمایش مطرح است دقت تصویر یا «رزولوشن» (Resolution) است. رزولوشن به تعداد پیکسل‌های موجود در صفحه‌نمایش گفته می‌شود که تاثیر مستقیمی در شفافیت تصویر پخش‌شده دارند. هرچقدر رزولوشن یک تلویزیون بیشتر باشد، تعداد پیکسل‌های بیشتری در صفحه وجود خواهد داشت؛ درنتیجه تصویر شفاف‌تر یا به‌اصطلاح «شارپ‌تر» نشان داده می‌شود. امروزه، تلویزیون‌های رده‌پایین، دقت ۷۲۰P دارند و تلویزیون‌های رده‌میانی و رده‌بالا به ترتیب، رزولوشن‌های Full HD (1080P) و UHD (4K) دارند. رزولوشن، مشخصه‌ی خیلی مهمی هنگام انتخاب تلویزیون به شمار می‌رود و پیشنهاد می‌کنیم که سعی کنید با توجه به بودجه و سایز مورد نظرتان، تلویزیونی بخرید که بیشترین رزولوشن را دارد. رزولوشن بالا باعث می‌شود که اجزای کوچک، مثل نوشته‌ها هم با جزئیات زیادی نشان داده شوند و تصاویر به واقعیت نزدیک‌تر باشند

 ۳- نرخ تازه سازی (Refresh Rate):

این المان بیانگر تعداد دفعاتی ست که تصویر در هر ثانیه روی صفحه تلویزیون عوض می شود. هر چه قدر این میزان بیشتر باشد؛ تصویر روان تر است و هنگام نشان دادن فیلم ها یا بازی های تند، تاری ایجاد نمی شود. اگر از آن دست از افراد هستید که محتوا های پرتحرکی مثل محتواهای ورزشی و فیلم های اکشن زیاد می بینید یا طرفدار پروپاقرص بازی های ویدیوئی و کنسولی هستید تلویزیونی را انتخاب کنید که refresh rate بالایی داشته باشد و به سراغ تلویزیون‌هایی بروید که نرخ به‌روزرسانی آن‌ها، حداقل ۱۲۰ هرتز باشد.

۴- کنتراست (Contrast Ratio):

کنتراست بالا همان موردی است که باعث ارائه تصاویر واضح تر با امکان مشاهده تمام جزئیات می شود حتی هنگام تماشای صحنه های تاریک!
توجه داشته باشید که کنتراست پایین همان علتی ست که رنگ سیاه را متمایل به خاکستری نشان می دهد و برخی جزئیات را فاکتور می گیرد.

۵- فناوری HDR یا High Dynamic Range:

این بخش، راه جدیدی برای فراهم کردن طیف رنگ، روشنایی و حتی تاریکی بهتر، درست در یک صحنه است. فناوری HDR کمک خواهد کرد تضاد بین رنگ ها به صورت مطلوب ایجاد شود و صحنه هایی شبیه به سه بعدی و فراتر از واقعیت تولید خواهند شد به عبارت دیگر HDR تصاویر را زنده تر نشان می‌دهد. گفتنی است که این فناوری، تنها در تلویزیون‌های ۴K موجود است و تلویزیون‌های HD و Full HD از آن بی‌بهره هستند. برخی از شرکت‌های مطرح در حوزه‌ی تلویزیون، از این قابلیت با نام Ultra HD Premium استفاده می‌کنند. نوع پیشرفته‌تری از فناوری HDR هم وجود دارد که Dolby Vision نامیده می‌شود بنابراین ازHDR های استاندارد میتوان به HDR 10 یا همان HDR PRO و Dolby vision اشاره کرد که کیفیت خوبی را ارائه می‌کنند. البته این تکنولوژی برای نشان دادن همه پتانسیل کیفی نیازمند محتواهای HDR است.

در نهایت پیشنهاد میکنیم اگر می خواهید با خرید تلویزیون جدید، تجربه لذت بخش تری از تماشا کردن داشته باشید؛ تکنولوژی بهتر و رزولوشن بالاتر را در نظر بگیرید و سراغ تلویزیون های OLED یا QLED با رزولوشن۴K بروید.

گام چهارم) آیا قصد دارید تلویزیون منحنی یا خمیده بخرید؟

تلویزیون‌ منحنی حدود چند سال است که به بازار آمده و توجه بسیاری از مردم را به سمت خود جلب کرده اند. تلویزیون های منحنی در حقیقت باعث می‌شوند که چشمان بیننده در تلویزیون غرق شود. تصاویر به نمایش در آمده در تلویزیون منحنی تجربه ای واقعی‌تر را برای کاربر ایجاد می‌کنند. البته در مقایسه با سایر تلویزیون‌ها امتیاز فنی ویژه‌ای ندارند.

تلویزیون‌های منحنی می‌توانند بازه دید را کاهش دهند،‌ طوری که تعداد بینندگان ممکن است محدود شود. شاید بزرگترین اشکال تلویزیون‌های منحنی قیمت آن‌ها باشد. این نوع تلویزیون‌ها در مقایسه با نوع بدون انحنا گران‌تر هستند. بنابراین اگر تعداد بینندگان برای شما مهم نیست، و تنها به دنبال یک ویژگی برتر (غرق شدن در تصویر) هستید، تلویزیون‌های منحنی برای شما ساخته شده اند.

گام پنجم: تلویزیون هوشمند یا غیرهوشمند؟

با پیشرفت تکنولوژی و نیاز روز افرون انسانها به فضای مجازی، تلوزیون های هوشمند در هرجایی پیدا می‌شوند به طوری که بیش از ۷۰ درصد تلویزیون های فروخته شده این روزها تلویزیون های هوشمند هستند. ساده ترین تعریف برای این تلویزیون ها، قابلیت اتصال به اینترنت از طریق wifi یا کابل LAN است. این تلویزیون ها می توانند به محتوای آنلاین دسترسی پیدا کنند، بسیاری از مرورگرهای وب را دارند و نسل پیشرفته تر آنها می توانند به دستورات صوتی پاسخ دهند، پیشنهاد های برنامه ای ارائه دهند و به شما اجازه دهند محتوا را از تلفن هوشمند خود در صفحه تلویزیون با استفاده از قابلیت (Phone Mirroring) مشاهده کنید.

همچنین از طریق آنها می‌توانید به صورت آنلاین فیلم تماشا کنید، بازی کنید، در سایت های مختلف بچرخید و صفحه‌تان در شبکه های مجازی را چک کنید. نکته ای که باید آن را در نظر بگیرید این است که اگر قصد تماشای محتوا از برنامه های خاصی مانند YOUTUBE دارید، از قابلیت نصب شدن آن برنامه ها روی تلویزیون انتخابی‌تان اطمینان حاصل کنید. از دیگر ویژگی های غالب تلویزیون های هوشمند، ویژگی کنترل کردن آنها از طریق تلفن همراهتان است، با نصب اپلیکیشن مربوط به این کار روی گوشی هوشمندتان می‌توانید تلفن همراهتان را به یک ریموت کنترل تمام عیار تبدیل کنید.

همه چیز را در خصوص تلویزیون های هوشمند، میتوانید در مطلب تلویزیون اسمارت یا هوشمند چیست؟ بخوانید.

گام ششم: نیازمند چند درگاه (Port) برای اتصال دستگاه های دیگر به تلویزیونتان هستید؟

برای پاسخ به این سوال، دستگاه هایی را در نظر بگیرید که قرار است به طور هم‌زمان به تلویزیون متصل کنید؛ تلویزیون‌ها، ورودی‌ها و خروجی‌های زیادی دارند. این اتصالات فیزیکی می‌تواند در کنار، پشت یا زیر تلویزیون تعبیه شده باشند.

 از مهم‌ترین پورت های تلویزیون،  پورت HDMI است، دستگاه‌هایی مثل کنسول‌های بازی، پخش‌کننده های دی‌وی‌دی و سینماهای خانگی به درگاه HDMI نیاز دارند؛ حتی اگر بخواهید لپ‌تاپ یا کامپیوترتان را به تلویزیون وصل کنید، باز هم به درگاه HDMI نیاز دارید؛ بنابراین باید به تعداد درگاه‌های HDMI دقت کنید.

.در حالت کلی برای انتخاب تلویزیون این اطمینان را حاصل کنید که حتما ورودی‌های زیر در تلویزیون موجود باشد:

  • ورودی Network برای اتصال به اینترنت
  • سه ورودی AV برای نصب یک پخش کننده خارجی
  • ورودی HDMI ARC‌ برای اتصال یک اسپیکر خارجی
  • حداقل دو ورودی HDMI ساده برای به اشتراک گذاری تصویر
  • درگاه یو اس بی (0‌ یا USB3.0) –  برای اتصال فلش مموری یا …
  • ورودی آنتن – که حتما الزامیست
  • ورودی هدفون

موارد گفته شده حداقل‌های موجود برای تلویزیون‌های امروزی است.

برای آشنایی بیشتر با مبحث کابل ها و انواع اتصالات تلویزیون، حتما پست انواع کابل ورودی تلویزیون را هم از مجله الکترونیکی نیکتال بخوانید.

گام هفتم: کیفیت صدا چقدر برایتان مهم است؟

از دیگر موارد مهم در راهنمای خرید تلویزیون، بحث کیفیت صداست! شرکت‌های سازنده‌ی تلویزیون، درست مثل شرکت‌های سازنده‌ی گوشی‌های موبایل، سعی می‌کنند که روزبه‌روز دستگاه‌های خود را باریک‌تر و باریک‌تر کنند. این موضوع باعث شده تا مجبور شوند برخی قسمت‌های تلویزیون را فدای قسمت‌های دیگر کنند. اولین موردی که فدای این کمبود جا می‌شود، سیستم صوتی تلویزیون‌هاست. حتی اگر بهترین تلویزیون را بخرید، باز هم کیفیت صدای بلندگوهای آن، رضایت‌بخش نخواهد بود. شرکت‌های سازنده‌ی این دستگاه‌های جذاب، سعی می‌کنند با فناوری‌های عجیب‌وغریب و اصطلاحات بازاریابی، خریداران را قانع کنند که کیفیت صدای تلویزیون‌هایشان بسیار خوب است؛ ولی درنهایت، باز هم نتیجه‌ی قابل‌قبولی را در اختیار کاربر قرار نمی‌دهند.

پس دو انتخاب پیش رو دارید: یا باید با کیفیت صدای بلندگوهای تلویزیون بسازید، یا اینکه به سراغ سیستم‌های صوتی مجزا بروید. برای حالت دوم هم مجددا دو راه دارید: یا به سراغ سینماهای خانگی بروید یا یک ساندبار تهیه کنید. سینماهای خانگی کیفیت صدای خیلی خوبی دارند؛ ولی درمقابل، فضای زیادی اشغال می‌کنند و نصب‌کردنشان کمی دردسرساز است؛ همچنین اتاقتان پر از سیم می‌شود. به‌علاوه این دستگاه‌ها قیمت زیادی دارند. اما ساندبارها، با اینکه کیفیت صوتی‌شان به‌خوبی کیفیت صوتی سینماهای خانگی نیست؛ ولی در عرض چند ثانیه نصب می‌شوند و فضای زیادی را هم اشغال نمی‌کنند.

راهنمای خرید تلویزیون

راهنمای خرید تلویزیون

نکات مهم در هنگام خرید تلویزیون:

علاوه بر موضوعات مختلفی که در این راهنمای خرید به آن‌ها اشاره شد، برخی نکات هم هستند که جدایی از نوع تلویزیون، کیفیت تصویر و ساخت آن است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • راهنمای خرید تلویزیون؛ برخی از تلویزیون‌ها به همراه خود گیرنده دیجیتال دارند و داشتن چنین موردی از مزیت‌های تلویزیون محسوب می‌شود.
  • تلویزیون‌ها معمولاً بر اساس ساعت کار تهیه می‌شوند به این نکته در هنگام خرید تلویزیون توجه شود.
  • کنترل تلویزیون‌های لمسی در بازار موجودند اما با توجه به نسبت برنامه‌ای در تلفن همراه خود برای کنترل از راه دور می‌توانید از پرداخت هزینه اضافی جلوگیری کنید.
  • نکته حائز اهمیت در مراقبت از لوازم برقی منزل استفاده از محافظ برقی است که حتماً باید رعایت شود
سخن آخر

خرید تلویزیون پیچیدگی‌های خاص خود را دارد و این موضوع به ویژه زمانی که اطلاعات کافی نداشته باشید، بیشتر از هر زمان دیگری به چشم خواهد آید. بدون شک بودجه مهم‌ترین عامل تعیین کننده انتخاب شما خواهد بود. بودجه‌ای که به خرید تلویزیون اختصاص می‌دهید، برند تلویزیون، کیفیت ساخت، کیفیت تصویر و اندازه آن را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در راهنمای خرید بالا سعی شد به مهم‌ترین پرسش‌ها در فرایند خرید تلویزیون پاسخ دهیم.

در این پست سعی کردیم همه چیز را در خصوص راهنمای خرید تلویزیون مطرح کنیم.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به محتوا
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها