اخبار, تلویزیون, صوتی و تصویری

اتصال گوشی به تلویزیون سامسونگ

اتصال گوشی به تلویزیون سامسونگ

اگر به دنبال روشی هستید که از طریق آن بتوانید بدون دردسر مابین گوشی هوشمند و تلویزیون هوشمند برند سامسونگ خود ارتباط برقرار کنید، برنامه Samsung Smart View بهترین انتخاب پیش رویتان است. در این مقاله قصد داریم که به معرفی برنامه Smart View سامسونگ پرداخته و نحوه اتصال گوشی به تلویزیون سامسونگ با استفاده از این اپلیکیشن را آموزش دهیم.

مقدمه‌ای در رابطه با وصل کردن گوشی اندرویدی به تلویزیون

وصل کردن گوشی اندرویدی به تلویزیون یکی از اقداماتی است که این روزها کاربران دستگاه‌های اندرویدی به شدت نسبت به انجام آن علاقمندی نشان می‌دهند. هنگامی که یک تبلت یا گوشی اندرویدی را به تلویزیون متصل کنید، می‌توانید محتوای صفحه نمایش گوشی را بر روی تلویزیون به تصویر بکشید یا اصطلاحا آینه کنید. این امر در بسیاری از شرایط می‌تواند به مراتب کاربردی باشد. به عنوان مثال تصور کنید که به پیک‌نیک خانوادگی رفته‌اید و حال قصد دارید که عکس‌های یادگاری آن را به سایرین نشان دهید. در این شرایط با وصل کردن گوشی اندرویدی به تلویزیون می‌توانید تمام این تصاویر را در تلویزیون به معرض نمایش قرار دهید.

اما چه روش های وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توانیم گوشی یا تبلت اندرویدی را به تلویزیون وصل کنیم؟ برای انجام این عمل می‌توانید از روش های مختلفی استفاده کنید که در ادامه مقاله به آن‌ها اشاره می‌کنیم. این روش ها شامل موارد وایرلس یا بیسیم و باسیم می‌شوند. پیش از ادامه مقاله توصیه می‌کنیم که اگر از تلویزیون و گوشی برند سامسونگ استفاده می‌کنید، برنامه Smart View را برای نمایش محتوای گوشی در تلویزیون استفاده کنید.

سیستم‌عامل تلویزیون‌های هوشمند شرکت سامسونگ به قابلیت‌های متعددی تجهیز شده که تعامل سایر دستگاه‌ها با تلویزیون را ساده می‌کند. Smart View یکی از قابلیت‌های کاربردی است که به شما اجازه می‌دهد به بهترین شکل از تلویزیون خود استفاده کنید. برای آن‌که بتوانید از Smart View استفاده کنید دو راهکار پیش روی شما قرار دارد. اول آن‌که از قابلیت از پیش ساخته شده اندروید استفاده کرده یا برنامه Samsung Smart View را از فروشگاه گوگل پلی دانلود کنید. این برنامه چند سکویی بوده و در نتیجه اگر گوشی شما اندرویدی، iOS یا حتا ویندوزی است بدون مشکل می‌توانید از این برنامه استفاده کنید.

برنامه Smart View:

این برنامه این امکان را در اختیارتان قرار می‌دهد تا مابین تلویزیون هوشمند سامسونگ و کامپیوتر خود هم ارتباط مشابهی برقرار کنید. امکان آینه کردن محتوای صفحه نمایش گوشی یا لپ‌تاپ بر روی تلویزیون هوشمند هم با استفاده از این اپلیکیشن برقرار می‌شود. برنامه Smart View همچنین امکان انجام بازی‌های تحت وب را بر روی صفحه نمایش تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ محقق می‌کند. به صورت کلی اگر از تلویزیون هوشمند برند سامسونگ استفاده می‌کنید، برنامه یا اپلیکیشن اسمارت ویو (Smart View) تعامل فوق‌العاده دقیق و جالبی مابین گوشی و تلویزیون شما ایجاد کند

همچنین به شما اجازه می‌دهد گوشی خود را به کنترل از راه دور تبدیل کرده و تلویزیون هوشمند را با آن کنترل کنید. در نتیجه تعویض کانال‌ها، کم و زیاد کردن ولوم صدا، ورود به مرورگر اینترنتی تلویزیون و ده‌ها کار دیگری که انجام آن‌ها با کنترل عادی تلویزیون ممکن است به سختی امکان‌پذیر باشد با گوشی هوشمند به راحتی انجام می‌شود. اما مهم‌ترین ویژگی ارائه شده از سوی این برنامه کاربردی در ارتباط با انکعاس تصویر گوشی روی تلویزیون هوشمند و بالعکس است. به‌طور مثال در حال تماشای مستندی روی تلویزیون هستید، اما مجبور می‌شوید به آشپزخانه بروید، در چنین شرایطی با کمک گرفتن از برنامه Smart View و اتصال گوشی به تلویزیون خواهید توانست ادامه مستند را روی گوشی خود مشاهده کنید. اما چگونه می‌توان از این ویژگی استفاده کرده؟

اتصال گوشی به تلویزیون سامسونگ

اتصال گوشی به تلویزیون سامسونگ

آموزش اتصال گوشی به تلویزیون سامسونگ با اسمارت ویو

همانطور که پیش تر اشاره شد، یکی از بهترین، ساده ترین و کم هزینه ترین روش ها برای اتصال گوشی به تلویزیون samsung ، استفاده از قابلیت اسمارت ویو است. پیش شرط استفاده از این برنامه این است که تلویزیون شما هوشمند بوده و گوشی تان حتما اندروید باشد. اگر از گوشی سامسونگ استفاده می کنید، استفاده از این برنامه به مراتب راحت تر خواهد بود. برای اتصال موبایل به تلویزیون سامسونگ با Smart View ، باید به ترتیب زیر عمل کنید:

  • پیش از هر کاری، برنامه Smart View را دانلود و روی گوشی خود نصب کنید.
  • پس از نصب کردن اسمارت ویو، باید گوشی و تلویزیون سامسونگ خود را به یک شبکه اینترنت متصل کنید. ( سرعت شبکه اینترنت مورد نظر و کیفیت آن، در نحوه اتصال و سرعت انتقال فایل ها تاثیرگذار است)
توجه:

اگر در خصوص نحوه اتصال تلویزیون سامسونگ به اینترنت سوال دارید، مقاله اتصال تلویزیون سامسونگ به اینترنت را از مجله الکترونیکی نیکتال مطالعه کنید.

  • در مرحله سوم اتصال موبایل به تلویزیون سامسونگ باید برنامه Smart View را در گوشی اجرا کنید.
  • حالا گزینه Connect to TV را انتخاب کنید.
  • در لیستی که از تلویزیون های قابل اتصال به نمایش در می آید، تلویزیون خودتان را انتخاب کنید.
  • حالا اتصال گوشی به تلویزیون هوشمند سامسونگ برقرار می شود.
  • در تلویزیون های قدیمی تر سامسونگ، یک پنجره پاپ آپ بر روی نمایشگر ظاهر خواهد شد که باید برای برقراری اتصال، گزینهAllow  را انتخاب کنید.
  • در مدل های جدید تلویزیون سامسونگ، یک کد 4 رقمی بر روی صفحه نمایش تلویزیون نمایان می‌شود که باید آن را در گوشی خود وارد کنید و به این صورت فرآیند اتصال موبایل به گوشی سامسونگ با استفاده از برنامه Smart View را انجام دهید.
  • پس از اجرای مراحل ذکر شده، گوشی مورد نظرتان به راحتی به تلویزیون سامسونگ متصل شده و می توانید از مزایای بی شمار آن بهره مند شوید.
اما در حالت کلی:

با استفاده از چند ترفند دیگر نیز می توانید به سادگی صفحه نمایش موبایلتان را به تلویزیون متصل کنید، حتی اگر موبایل شما کابل های مبدل HDMI  را پشتیبانی نکند. در ادامه به ذکر چند روش دیگر برای اتصال گوشی به تلویزیون می پردازیم. با نیکتال همراه باشید.

 اتصال گوشی به تلویزیون با hdmi

کابل های hdmi یکی از کاربردی ترین کابل ها جهت انتقال تصویر و صدا هستند که این روزها دارای مخاطبان بسیار زیادی در جهان است که با استفاده از این کابل می توانید به سادگی تمام، اقدام به انتقال تصویر و صدا با بالاترین کیفیت ممکن کنید. اما اخیرا مبدل هایی به بازار عرضه شده اند که شما با استفاده از آنها می توانید گوشی را به تلویزیون متصل کنید.

مبدل های کابل hdmi دارای قیمت نسبتا مناسبی هستند که به گوشی های با پورت ورودی USB TYPE C می توانند اقدام به انتقال تصویر از گوشی به تلویزیون کنند که این می تواند ساده ترین روش ممکن باشد که می توان از آن استفاده کرد. قیمت حدودی این مبدل در برندهای مختلف از 300 هزار تومان تا چیزی نزدیک به یک میلیون تومان نیز وجود دارد که با کمی جستجو در بستر اینترنت می توانید مناسب ترین محصول را انتخاب و خریداری کنید.

در صورتی که تلویزیون شما وای فای ندارد، و همچنین تلفن هوشمندتان کابل HDMI را پشتیبانی نمی کند تنها راه ممکن برای نمایش محتواهای چند رسانه ای در تلویزیون، انتقال اطلاعات از گجت مورد نظر به pc و اتصال کامپیوتر به تلویزیون است.

در مقاله اتصال لپ تاپ به تلویزیون در خصوص نحوه اتصال تلویزیون به لپ تاپ صحبت کرده ایم.

وسایل مورد نیاز برای اتصال بدون سیم:

1- برای اتصال بدون سیم نیاز اندروید 4.4.2 به بالا دارید. نرم افزار کروم کست را دانلود و نصب کنید.

2- سپس نرم افزار را باز کرده و گزینه Cast Screen/Audio را انتخاب کنید و در مرحله آخر هم دکمه زرد روی صفحه را لمس کنید.

نکته: دقت کنید که دستگاه‌تان به همان شبکه وای‌فایی که کروم کست استفاده می‌کند متصل باشد.

اتصال گوشی به تلویزیون با اندروید باکس

جدیدترین ابزارهایی که این روزها می توان در زمینه اتصال گوشی به تلویزیون مشاهده کرد، اندروید باکس ها هستند که دارای قابلیت های بسیار زیادی هستند که در ادامه به این ابزار خواهیم پرداخت.

قابلیت های اندروید باکس

اندروید باکس یک دستگاه مالتی مدیا است که به وسیله این ابزار کارآمد می توانید تلویزیون LCD یا LED خود را تبدیل به یک کامپیوتر هوشمند کنید که با استفاده از آن می توانید کارهای بسیار زیادی انجام دهید. از مهم ترین قابلیت های اندروید باکس ها می توان به موارد ذیل اشاره کرد؛

  1. مشاهده آنلاین شبکه های تلویزیونی بصورت آنلاین
  2. دارای پورت LAN و HDMI
  3. قابلیت اتصال موس کامپیوتر به اندروید باکس
  4. پشتیبانی از تلویزیون هایی که دارای پورت hdmi هستند
  5. قابلیت اتصال به اینترنت و جستجو در گوگل
  6. قابلیت نصب اینستاگرام، واتساپ، اسکایپ و…
  7. قابلیت اتصال گوشی به تلویزیون با wifi
  8. پشتیبانی از زبان فارسی و…
  9. محیط کاربری زیبا، ساده و جذاب
  10. قیمت به صرفه
  11. ابعاد کوچک
  12. بهترین و کم دردسر ترین راه (HDMI). این کابل بطور موثری مثل یک لوله عریض است که می تواند حجم بالایی از اطلاعات دیجیتال را بین دو منبع منتقل نماید. کابلهای HDMI در ویرایش جدید خود تا 10Gbps  پهنای باند را ارائه می دهد یعنی این کابل می تواند حتی بیش از یک سیگنال ویدئو HD را به همراه هشت کانال صدای 24 بیت فشرده نشده با کیفیت بالا را انتقال دهد. قیمت یک کابل HDMI با کیفیت متوسط حداقل از 20 تا 30 هزار تومان شروع می شود، حتی اگر تلویزیون و یا گوشی شما به فناوری HDMI هم مجهز نباشد، با دو تبدیل برای تلویزیون و موبایل می توانید به راحتی اتصال را برقرار کنید.

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش نحوه اتصال گوشی به تلویزیون سامسونگ از چندین روش پرداختیم که پیشنهاد ما استفاده از اپلیکیشن Smart View است. استفاده از این اپلیکیشن ساده است اما با این حال، چنانچه در رابطه با مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان واحد پشتیبانی نیکتال تماس حاصل کنید و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به محتوا
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها